Skip to content

sminke i film: Eclipse

14.07.10

JANE1 Jeg har sett Eclipse to ganger nå, og begge gangene (og i New Moon egentlig) irriterte jeg meg grenseløst over den forferdelige sminken på Dakota Fanning (Jane). Det er dårlig utført, lite (les ingen) dusing, og det er ALT for hardt, og hun hadde sett utrolig mye bedre ut med mindre sminke, uten at det hadde gjort noe med hele “skummel vampyr” effekten. I bøkene er det klart at hun er en kjempe vakker, ung jente, og her ser hun ut som en middelaldrende, gal dame på sminke-raid!

Skjønner ikke at dette kan skje i en så stor film med et ganske stort budsjett! Og at de ikke kunne finne en pinsett for å rydde opp brynene hennes er helt uforståelig for meg!

Er det noen andre som har sett dette, eller er jeg bare helt OCD?

Hvor mye bedre hadde det ikke vært med en nøytral farge i globalen og heller litt dramatisk liner på det øvre lokket og bare latt det nedre lokket og våtkanten være?

3 kommentarer leave one →
  1. 17.07.10 12:37 pm

    Det med øyenbrynene har plaget meg også, hardt. Men jeg tror de har valgt å gjøre det siden hun liksom skal være veldig ung og vampyrer ikke kan forandre seg.

  2. Camelia permalink
    22.07.10 8:15 pm

    Hehe, reagerte på akkuratt det samme selv da jeg så den! Det hadde sett så utrolig mye bedre ut hvis de bare hadde duset ut øyenskyggen litt.

  3. Marion permalink
    31.07.10 6:09 pm

    OHJEH! Ikke bare meg som iriterte seg grenseløst av dette!
    Den sminken var fulstendig grusom i mine øyne! Den er altfor sterk og skrikende!!!

Legg igjen en kommentar

