Skip to content

Omtale: Jonathan Add Moisture

22.05.10

Jonathan er et merke jeg har vært nysgjerrig på helt siden den serien hans gikk på tv! Tenkte at dette må jo være bra saker! Jeg kjøpte mine på Vita, som er (så vidt jeg vet) den eneste butikken i Norge som selger dette. Merket er selvfølgelig tilgjengelig på diverse nettsider!

jonathanhd Da starter vi med shampoen! Denne er fri for sulfater og mineraloljer og er “testet på kjendiser”. Nå har ikke jeg brukt noen shampoo uten sulfater før, og det er visst dette som skal få den til å skumme! Jeg syns at denne er helt jævlig! Bruker heller sunsilk liksom! Man må smøre shampooen i hendene først, for ellers ender alt opp som en klump. Håret floker seg noe forferdelig, selv om man har børstet det før man gikk i dusjen. Første omgang med shampoo er nesten alltid helt rar, mens etter man har skyllet ut og tatt i nytt føles det faktisk ut som man vasker håret og ikke bare kliner i mer produkt. Føler også at håret blir matt (på en måte?) absolutt ikke noe “added moisture”.

Balsamen klarer jeg ikke å gi noen ordentlig omtale om, ettersom den jeg kjøpte var gammel (!!!).Jonathan_Product_Condition_Add_Moisture__6896932 Det gikk ikke ann å få noe ut gjennom den tiltenkte åpningen, og jeg må rett og slett ta av hele greia og klemme den ut. Da har den en paste-konsistens. Måtte jo se om jeg kunne redde noe, så først gikk jeg til vita for å spørre om jeg kunne bytte den. Det kunne jeg ikke, siden den var åpnet! (hvordan ellers skulle jeg se at den var gammel?). Så da tenkte jeg at hvis jeg varmer opp balsamen i hendene før jeg tar den i håret blir den grei. Den gjør jo det, på en måte! Den fordeles ihvertfall. Jeg kjemmer alltid håret med en stor kam mens jeg har i balsam, men dette er klin umulig her. Med shampooen som har floka til, og en balsam som ikke gjør håret glatt er det helt uaktuelt å prøve engang!

Det eneste positive jeg egentlig kan si er at håret mitt tørker utrolig fort etter å ha brukt disse. Kommer til å bruke de når jeg har dårlig tid, men kommer helt klart ikke til å kjøpe nye når de er tomme. De er også utrolig dyre! Dyrere enn mye av salongprodukter jeg har kjøpt tidligere! Designet er fint da…

Har dere prøvd noe fra dette merket? Evt denne og hatt en helt annen opplevelse?

6 kommentarer leave one →
  1. Karianne permalink
    22.05.10 2:33 pm

    Jeg liker denne serien, men har også opplevd det samme med balsamen, tykk og umulig å få ut av flasken og det man fikk ut var ikke brukendes. Jeg har hatt balsamerfra samme merke som har fungert også. Men siden vi begge har opplevd det med balsamen så må jo det være en gigantisk tabbe/dårlig kvalitetsikring. Har du prøvd å sende selskapet en mail?

    • Lisa permalink
      22.05.10 2:46 pm

      har ikke det nei! Burde jeg kanskje gjøre. Men nå har jeg jo brukt en god del av balsamen da! Tingen er at jeg kunne sikkert levd bedre med shampoen dersom balsamen var bedre! 😛

  2. Karianne permalink
    22.05.10 2:53 pm

    Og det at du ikke fikk byttet den er jo også helt elendig, der har de amerikanske forbrukerne det bedre.

    Jeg liker som sagt serien, men om balsamen svikter flere ganger så gidder jeg ikke kjøpe det igjen.

  3. HeyLeon permalink
    26.05.10 8:43 pm

    Jag kopte balsamet en gang (Var bara tvungen att kopa nagot, och vita rekommenderade denna) och det var ocksa valdigt hart och svart att fa ur flaskan. Sa det ar val bara sa det ar da? Jag anvande det bara ett par ganger, gav bort det sen.

  4. Lisa permalink
    04.06.10 6:44 pm

    Jeg har også den balsamen og den er også tykk, så jeg må skru av hele korken for å klemme den ut. Hun i kassa på vita sa den skulle være sånn. Hun gjorde meg oppmerksom på dette ved kjøp, så jeg klagde aldri.

    • Lisa permalink
      04.06.10 10:08 pm

      rart at de lager en sånn kork da… wierd! kanskje hele norge fikk et jævlig dårlig parti 😛 haha

Legg igjen en kommentar

