Skip to content

Dyretesting: Covergirl

01.03.10

Jeg har brukt dette merket tidligere (mascara), og har vært veldig fornøyd, men nå kjenner jeg at “i can do better” ! Har hørt mange si at Covergirl visstnok var en av værstingene i bransjen når det kommer til dyretesting, men så vidt jeg kan se er ikke dette korrekt! De er ikke engeler heller! Dette er hva som kommer fram når man egentlig skulle sendt en mail, men en ganske grei FAQ sak kommer opp og man kan søke!

P&G, maker of CoverGirl cosmetics, does not test beauty products on animals; nor do we ask suppliers to test them on our behalf. We do not test beauty ingredients on animals, except in rare cases when needed to meet regulatory or safety obligations. For more information on our full policy, visit http://www.pgbeautyscience.com/animal-testing-alternatives.html.

Dette er vel en ganske klar og rungende “avvist”!!! Hvis andre klarer å møte sikkerhetsreguleringer uten dyretesting, skal alle klare det! Jeg tviler veldig på at de som har funnet ut hvordan det gjøres sitter å ruger på hemmeligheten!!!

ikkeok

2 kommentarer leave one →
  1. Mine Katter permalink
    01.03.10 1:02 pm

    Så bra du er opptatt av dette med testing på dyr!🙂 Desverre er det mange kosmetikkfirmaer som ikke skjønner at dette er både unødvendig og idiotisk. Så da blir det forbrukernes ansvar å boikotte og opplyse andre. Så takk skal du ha!🙂

  2. 03.03.10 10:32 am

    da var det flaks at jeg ikke likte mascaren😉 huh..
    Bra du sjekket dette, for HC har ikke sjekket enda, så jeg har lurt på det;)

Legg igjen en kommentar

