Skip to content

Svar på spørsmål!

28.02.10

Her kommer alle svarene! Var ikke så mange som utnyttet denne muligheten for å finne ut av pinlige fakta, men de som spurte hadde mer enn et spørsmål, så det var jo ikke helt mislykket 😀

 

Linda spurte:

hmm.. skal vi se…
– Hvem er dine 4 øverste favoritter på youtube? (guruer..)
– Hva har du i sminkesamlingen din som gir deg raskest kviser?
– Bor du på østkanten eller vestkanten? hehe
– Favorittbrus?
– Te eller kaffe?
– Hvor jobber du?
– søsken?
hmmmmmmm…… hva skal jeg spørre om?! hehe..
– har du prøvd Orly bonder?
– Hva slags sko og jakke går du i for tiden?
– Hva er den mest vanlige sminkefeilen du ser?
– hva slags skole har du gått?
– ønsker for framtiden..!? ;)
-Hvordan bruker man en negleforsterker? Bruker man det bare av og til? eller bruker du det      under neglelakk hver dag?

  • Mine 4 øverste favoritter på youtube må være Pixiwoo, Gossmakeupartist, Kandeejohnson og makeupbyrisa
  • Det som gir meg raskest kviser/urenheter må være MAC sin studio sculpt foundation… forferdelige saker.. passet ikke meg i det hele tatt!
  • Bor vest for Oslo, og øst i Bærum 😉
  • Coca Cola Light (er avhengig, men får bare lov av meg selv å drikke det i helgene)
  • Te.. kaffe og jeg er ikke gode venner.. magen min liker det ikke 😛
  • Jobber på Krogh Optikk 😉 Er optikerassistent!
  • Har en lillesøster på 17 år
  • har ikke prøvd den nei… har ikke blitt fristet til å prøve Orly etter den mattende overlakken som var så dårlig!
  • Jakken min er fra Bergans (svart.. kjedelig, men varm som bare det) og knehøye støvletter fra Bianco.. går til alt og er veldig behagelig!
  • Den mest vanlige sminkefeilen må være overbruk av solpudder, feil legging av rouge og klumpete mascara… gjerne alt på en gang!
  • Jeg har gått på Sandvika Videregående på almenn (dummeste valget jeg gjorde.. ikke skolen, men linjen) og gikk et år på BI markedsføring, men det var ikke noe for meg!
  • Ønsker for fremtiden er å bli økonomisk uavhengig alt og alle og å bli makeupartist 😀
  • Hvordan man bruker en negleforsterker varierer på typen forsterker! Micro Cell skal man ta et lag på dag en, et til lag på dag to, ta det av på dag 3 og starte om igjen til man føler man har fått et resultat! De aller fleste kan også brukes som en baselakk for vanlig neglelakk!

Heidi lurte på:

Hva er must-haves hvis man skal gå til innkjøp av neglelakker og utstyr til å stelle neglene sine, og er helt nybegynner?

  • Jeg ville gått til innkjøp av en god baselakk og topplakk! Har ikke prøvd alt som er, men jeg bruker for tiden en baselakk fra China Glaze og en topplakk fra Micro Cell. I tillegg hadde jeg kjøpt en styrkende lakk! Micro Cell sin Nail Vital er min favoritt!!!
  • En god neglefil! Gjerne en i glass/krystall! De er veldig skånsomme mot neglene og varer så og si evig!
  • En neglelakkfjerner uten aceton! Aceton tørker ut både negl og neglebånd
  • En neglebåndsolje (cuticle oil). Her er det mange valg! China Glaze har en fin en, NSI har en flott som heter nurture oil og Micro Cell har også en!
  • En buffer-block! En firkantet sak med forskjellige “filer” på alle sidene. Denne brukes for å glatte ut riller og gi neglene en flott glans!
  • Av selve neglelakker er det litt å teste å se selv hvilke merker du liker best egentlig! Men av farger å starte med ville jeg sagt en klar (primærfarge) rød, en mørk rød, en svart, en lys rosa, en lys beige (gjerne litt transparent), en med glitter (velg selv farge). Sånn til hverdags liker jeg de som har en creme finish best (uten noe shimmer eller noe). Av trendfarger ville jeg valgt en mintgrønn, en blå glitter og en flott lillafarge! Manequin nails er veldig inn nå! Det vil si at neglene er malt i samme farge som huden din! (sånn som på utstillingsdukker!)

Magdalena spurte:

Digger siden din! Lærer masse!
Jeg er innmari dårlig på egen hudpleierutine, samt å legge makeup på en smart måte kjapt og greit… Kunne du derfor ha laget en liste over hvilke produkter du bruker først og sist f.eks en vanlig morgen og en vanlig kveld dersom du bruker favorittproduktene dine per nå? Det hadde jeg satt stooor pris på. Jeg tror nemlig litt av nøkkelen er å bruke produktene i riktig rekkefølge.

Eks: Morgen:
-Rens (merke)
-Skrubb (merke)
-Serum (merke) etc.
-Fuktighetskrem (merke)

  • Rens bytter jeg på MD formulations sin Facial Cleanser og Decleor sin Cleansing Milk og toner… Det kommer litt ann på hvordan huden min er og hvordan dagen ser ut! Dersom det er veldig kaldt en dag, bruker jeg Decleor, for da slipper jeg å ha vann på huden!
  • Skrubb er MD formulations Face and Body Scrub! Den rocker sokkene mine!
  • Serum bruker jeg ikke.. fordi jeg ikke har fått rumpa i gir og kjøpt.. lurer på om jeg skal kjøpe REN sitt rose serum, for det fikk jeg en tester på, og det liker jeg veldig godt!
  • Fuktighetskremen min er per nå (assa vinter), Decleor sin Hydrafloral cream! Den beste kremen jeg NOEN GANG har brukt! pleier å få tørre flekker på vinteren, men no more!
  • Når det kommer til morgenrutinen så er det rens, evt toner (dersom jeg bruker decleor), fuktighetskrem, primer (benefit that gal), foundation (tikei mineral), solpudder for skyggelegging (everyday minerals) og rouge (MAC). Så tegner jeg opp brynene mine. Noen ganger legger jeg bare på mascara og går, mens andre ganger er jeg litt mer kreativ! MAC sin fix+ er genial å spraye over til slutt for å få et litt mer polert utrykk og for at sminken skal sitte hele dagen!

Nalina maste om (haha,,, neiiida)

Jeg googlet rundt etter swatches på diverse øyenskygger fra Tikei, og kom over en som du hadde laget. (Hadde jeg heeelt glemt :D ) I kommentarfeltet under hadde jeg spurt om du hadde mulighet til å lage swatches på alle Tikei-skyggene du hadde, og du sa du skulle prøve og ordne det. Så jeg er frekk nok til å spørre en gang til om du får laget det..? Bestilte meg en del prøver derfra i går, men man vet jo ikke hvordan de ser ut på huden før man ser det, liksom :D

  • Beklager så mye! selvfølgelig skal jeg gjøre det!! Kommer rett etter dette inlegget! Glemte det helt!

MaritBE lurte på:

Hmm.. Skal vi sjå ;-)

Hvilken concealer er den beste du har prøvd?
Hvilket merke liker du best?
Hvor handler du sminken din fra?
Bruker du noen hudprodukter før du legger på sminke? Isåfall: hva?
Hva er ditt beste skjønnhetstips? ;-)

  • Jeg er litt dårlig på concealer assa… Benefit sin erasepaste er vel den beste sålangt.. men jeg skal skaffe meg Makeupstore sitt concealerhjul, og det har jeg stor tro på!
  • Merke kommer så innmari ann på hva jeg legger vekt på og hvilke produkter det gjelder! Totalt blir det nok MAC, men er også veldig glad i sleek, benefit, tikei, obsessive compulsive (lip tars) og mange fler!
  • Det kommer litt ann på, men jeg liker best i butikk hvor jeg kan se på og ta på! Er en veldig “ta-på” person!
  • Bruker rens og fuktighetskrem og primer!
  • Beste skjønnhetstips bør vel være å få orden på øyenbryn!!! Jeg er veldig OCD på akkurat bryn! men ellers blir det å ha rene og pene tenner sånn at man kan SMILE 😀

Kine spør:

Hei!
Hva er din yndlingsparfyme? Jobber du eller studerer? Favorittdesigner? Yndlingsfarge på neglelakk?

  • Min yndlingsparfyme(r) er Juicy Couture sin Couture Couture og Viva La Juicy. Jeg elsker også Chanel sin Coco Mademoiselle, men den skal jeg aldri kjøpe igjen siden Chanel har hodet i rævva og tester på dyr!
  • Jeg jobber!
  • Favorittdesigner er.. hmm… Burberry! Særlig de siste kolleksjonene! Jeg er også veldig svak for Mulberry!
  • Yndlingsfarge på neglelakk er et ondskapsfult spørsmål 😛 Det blir som å ha et favorittbarn! Men jeg må si at jeg har jævlig mye rosa! 😛

Silje lurer:

-Når begynte du å interisere deg for sminke?
-Hvor gammel er du?
-Om du bare kunne hatt tre produkter for resten av livet, hvilke ville det vært?
-Favoritt sang?
-Hvor lang tid bruker du på å sminke deg og morgenen? (en helt vanlig dag)
-Hvor i verden vil du helst reise?
-Hva er din mening om ELF?

hhaha, dumme spørsmål, men jjeg kommer ikke på noe bedre xD
Svare i video? :D

  • Jeg begynte å intressere meg for sminke sånn i 7 klasse kanskje.. men den mer seriøse interessen hvor jeg begynte med MAC og ordentlig kvalitets sminke begynte vel i 17-års alderen!
  • Jeg er 20 år!
  • MD facial cleaser, MD face and body scrub og Hydra Floral creme… hvis jeg har flott hud, trenger jeg ikke mye mer! 😛
  • favorittsang er vanskelig assa.. hmm.. Er veldig glad i Bad Things av Jace Everett.
  • Jeg bruker ca 15 min.. det kommer litt ann på hvor langt jeg drar det, men hvis jeg kjører basic, blir det 15 min!
  • Akkurat nå er det Egypt som er tingen! Men USA og Japan frister og veldig!
  • ELF har jeg ikke alt for mye erfaring med, men de øyenskyggene jeg har er veldig gode, og løsvippene er helt ok!
  • Jeg orker ikke å lage en video akkurat nå 😛 haha.. litt sliten! Tar det på neste runde ok? 🙂
6 kommentarer leave one →
  1. 28.02.10 8:23 pm

    Thank you for gode svar 😀

  2. 28.02.10 10:30 pm

    Oh man, linken i navnet mitt er jo HELT feil. Også har jeg ikke lagt merke til det før nå! Jaja, du skjønte vel at det var meg alikevel 😛 Håper det er rett nå 😀

    • Lisa permalink
      28.02.10 11:07 pm

      jeg hadde noen anelser om hvem det var ja 😉 hehe ser rett ut nå!

  3. 01.03.10 10:55 am

    Tuusen takk for svarene 😉

  4. 03.03.10 10:27 am

    Mye spennende svar her;) Nå må jeg sjekke ut den neglforsterkeren, den sangen og sånne lip tarts 😉 hehe.. men hvorfor bruker du ikke Declèor sin toner etter MD formulations sin Facial Cleanser også? man kan jo det?!;) eller..?

    • Lisa permalink
      03.03.10 12:00 pm

      Man kan det, men jeg føler liksom ikke at jeg trenger det! Etter decleor sin cleansing milk må man bruke toner, men tror ikke det er nødvendig med det på md sin.. men man kan sikkert hvis man vil 😉

Legg igjen en kommentar

