Skip to content

Solbriller

20.02.10

Jeg vet at dette ikke er en moteblogg, men solbriller er noe du har midt i ansiktet, og da er det ganske relatert etter min mening!

Nå nærmer solbrillesesongen seg med stormskritt, og i den anledning tenkte jeg at jeg skulle liste opp noen solbriller som både er nye og “trendy”, men som kan holde i mange år. Disse brillene er noen jeg mener alle bør ha, og dekker alle behov og anledninger! Det er ikke nødvendigvis akkurat de brillene som er avbildet som er det eneste alternativet da 😉

WAYFARER
Wayfarer_1859_9146900

Wayfarer fra Ray-Ban er en av de store slagerene, og selv om de er å se på alle fjortistryner i hele oslo og akershus, både i ekte og div forfalskninger, er de fantastisk kule! De er den perfekte hvredagsbrillen, og de er ikke de dyreste på markedet heller! Nå i år er det mange designere som har tatt inspirasjon fra denne klassikeren, så dersom du har et favorittmerke, kan det være du finner en lignende brille fra de 😉

AVIATOR/PILOT
ray_ban_large_metal_aviator_sunglasses

Piloten er nok en klassiker! De aller fleste kan finne en form som passer dem, og den er en flott brille som kan brukes til alt fra å sitte i solveggen i påsken til å dra på fest om sommeren! I år er det MAAANGE merker som har denne. Ray-Ban har selvfølgelig sin, men også merker som Chanel (fantastiske med speil-dekor på stengene), D&G, Bvlgari og Marc Jacobs har flotte utgaver!

 

DEN KLASSISKE

ico_mod_PRADA_SPR_04MS

En flott brille i svart eller brun plast er noe de aller fleste kler, og er super til når man vil være litt mer pyntet enn vanlig. Jeg har et par Gucci som jeg kaller bunads-brillene mine, siden når de går til bunad, går de til alt! Flotte briller til hvis du skal spise lunsj med jobben eller no 🙂 (den avbildet er en ny modell fra Prada som kom ut i år)

 

(valgfri/behovsstyrt) SPORTSBRILLEN
oakley_radar_rangeLARGEbikespex

Når det kommer til sportsbriller skal det mye til før du kan få meg til å anbefale noe annet enn Oakley! Denne modellen heter Radar (range), og er helt fantastisk! Den sitter “som ei kula” og gummien på stengene og på neseputene sitter faktisk bedre jo fuktigere de blir! Jeg vet ikke med dere, men kroppen min har en lei tendens til å svette når jeg er i fysisk aktivitet, så da er dette et kjempe pluss!!! En annen ting med Oakley er at du kan faktisk designe din egen brille! Oakley har et custom programm hvor du velger farge på stenger, farge på glass, farge på logo osv osv osv. Du kan til og med få gravert inn navnet ditt i glasset!!! (bare kom til Krogh 😉 ) Glassene i sportsbrillene til Oakley er utbyttbare, og du kan endre glass etter lysforhold og behov! En annen ting som er utrolig fint med oakley er at de er såpass gjennomført testet når det kommer til “styrken” til brillene! Du kan fint få stener og staver i glasset uten at det knuser og øyet blir skadet!

 

Syns dere slike innlegg er nyttige, eller blir det bare fyll???

4 kommentarer leave one →
  1. Heidi permalink
    20.02.10 9:19 am

    Jeg liker det:) synes det er vanskelig å finne briller som passer, så noen tips om hva som er trendy og hva en skal se etter er bare bra. Fortsett med det!

  2. 20.02.10 12:56 pm

    det er bra, da!! 😀 bra innlegg 🙂
    jeg digger wayfarers og pilotbriller ;D

  3. Hanne permalink
    20.02.10 4:47 pm

    Jeg likte innlegget kjempegodt 🙂
    Herlig med litt variasjon synes jeg!

  4. 20.02.10 10:46 pm

    Helt enig. Har man interesse for makeup har man som regel interesse for mote også 🙂

Legg igjen en kommentar

