Skip to content

omtale: Clinique High Impact Curling Mascara

08.01.10

omtaleheader

513785_fpx.tif

Clinique sin High Imact Curling mascara er en mascara med buet kost som skal gi volum, lengde og bue. Den skal angivelig ikke drysse, flake av eller bli utgnidd (er det et ord? utgnidd, gnidd ut, ?) i opp til 24 timer!

Dette er også en av disse mascarene som kan fjernes uten sminkefjerner. Den går av i varmt vann (over 38 grader så vidt jeg kan skjønne).

Det første jeg la merke til, som jeg gjorde med den “vanlige” high impact fra Clinique, er at den er veldig våt med en gang. Nå har den fått lov til å lagre seg litt (ja, jeg er rar sånn) funker den veldig fint.

vippene får fin lenge, bra med volum og de er fint separert. Nå har jeg en million vipper, og jeg holder på at jeg liker en gummikost bedre, men denne gjorde en god jobb til tross for at det ikke er gummikost på denne.

Jeg liker veldig godt at det er en buet kost. Buen blir veldig fin, og holder heeele dagen! Nå vet jeg ikke om 24 timer, ettersom jeg ikke er våken 24 timer i strekk, men fra jeg starter på jobb og til jeg slutter er jo ganske bra, og da er den like fin!

Det eneste jeg ikke er helt sikker på er om jeg liker at den fjernes med vann eller ikke… Det går greit nå, for nå bruker jeg MD sin rens, og den skal skylles av, men hvis jeg bruker Decleor sin, tar jeg ikke vann i ansiktet. Jeg tror jeg liker det, men av og til er det dumt. Særlig nå som det er så hinnsides alt kaldt, vil jeg ikke ha mer vann i ansiktet enn nødvendig.

Totalt vil jeg vel si at jeg liker denne ganske godt.
4 av 5 😀
4

DSC_0419 DSC_0420 DSC_0421

Først, uten noe sminke, så et lag mascara, og til slutt to lag mascara og på de nedre vippene.

7 kommentarer leave one →
  1. hana permalink
    08.01.10 11:22 pm

    Vil du si denne er ganske lik high impact bare uten buet børste? Digger nemlig maskaraen, men buen på børsten irriterermeg 😛

    • Lisa permalink
      09.01.10 12:56 am

      de er forholdsvis like… High Impact er ikke sånn som fjernes kun med vann, og den er litt tyngere hvis du skjønner hva jeg mener? Det er ihvertfall sånn jeg opplever det!

      • hana permalink
        12.01.10 12:10 am

        jepp jeg skjønner, tror jeg skal prøve meg på high impact neste gang da 🙂 takk for svar!

      • Lisa permalink
        12.01.10 10:06 am

        bare hyggelig 🙂

  2. Flette permalink
    09.01.10 1:27 am

    Jeg vil også ha slike vipper selv uten mascara!! 🙂 Jeg har selv kjøpt denne for et par uker siden, og er kjempefornøyd med den!

  3. NML permalink
    01.03.10 10:11 pm

    Jeg har hatt denne maskaraen siden i sommer en gang, da den kom ut for salg i norske butikker, men jeg synes den er alt for bløt enda. Det kommer liksom så mye bløt maskara på børsten at man ikke ser børstehårene, hvis du skjønner hva jeg mener. Har du noen triks i ermet til hvordan jeg kan få den tørrere..? Du «lagret» din litt for at den ikke skulle være så bløt, men nå har jeg hatt min i over et halvt år, og den er klissklass enda. Er det for risky å la den stå over natten uten å skru den igjen?

    • Lisa permalink
      03.03.10 12:03 pm

      Jeg tror det er kjempe risky å la den stå over natten! Da får du helt sikkert bare en tørr klump igjen.. Jeg ville kanskje gått tilbake der du kjøpte den for å spørre om de har noen tips.. kan jo også være at du har fått en feilvare? De skal jo ikke være bløte så lenge! (selv om du teknisk sett burde bytte mascara hver tredje måned 😉 )

Legg igjen en kommentar

