Skip to content

Jeg bare lurer…

11.11.09

Jeg skal søke på utdannelse som makeupartist til høsten, men jeg har ingen «estetisk utdannelse» fra videregående (med allmenn kan man gjøre alt meg i rumpa). Så jeg må komme meg inn på realkompetanse. Så jeg bare tenkte, kunne det ikke vært en ide å sjekke om det er en makeup artist som trenger en assistent av og til… Da får jeg et lite ben innenfor bransjen i tillegg til at jeg får litt erfaring.
Syns dere dette høres ut som en god ide eller er det bare b-s?

12 kommentarer leave one →
  1. 11.11.09 4:14 pm

    SV: Gjør de det ja. Var jeg ikke klar over faktisk.
    Den du prater om har jeg aldri en gang hørt om jeg da. Hehe.

  2. 11.11.09 4:20 pm

    SV: Vindushviskere. Herrigud. Ja folk gjør veldig mye rart!

  3. 11.11.09 7:48 pm

    Det kan være smart, ja ! 🙂

  4. NML permalink
    11.11.09 9:00 pm

    Man kan ha skills selv om man ikke har noe utdanning, så det er bare å spørre rundt om folk trenger hjelp! Kanskje lurt å lage en portefølje med bilder av div sminke du har lagt på deg så de har noe å se på mens du er der (hvis du har tenkt å GÅ rundt og spørre). Er vel verd et forsøk uansett 😀

  5. 11.11.09 9:47 pm

    sv: Ja, skjønner 🙂 Jeg tenker jo egentlig litt sånn også, men av og til føler jeg det blir litt ekkelt om du skjønner 😛 At liksom de vet så mye om meg når jeg ikke vet noen ting om dem… 😛 Men godt med forskjellige meninger! 🙂

  6. 11.11.09 10:58 pm

    Ingen dum ide. Men vil helt klart anbefale deg å gå skole. Evt om du klarer å skaffe deg en assistent jobb rett etter?!

    • Lisa permalink
      12.11.09 12:07 am

      skal jo gå på skole.. poenget er at jeg skal øke sjansene mine for å komme inn 🙂

      • 13.11.09 9:10 pm

        De fleste skolene, som tilbyr makeup artist utd (altså ikke visagist, og småkurs) må følge Norkut sine regler.. Altså, man må ha den og den utdannelsen.. Så om sjansene økes, tja..
        Om du får nyttig erfaring- oh yes!

      • Lisa permalink
        13.11.09 9:54 pm

        så vidt jeg kan skjønne så kan jeg komme inn med realkompetanse på de aller fleste skolene… Er mest kiin på imageakademiet!

  7. 12.11.09 11:27 am

    Jeg synes det hørtes ut som en bra idè jeg 🙂

  8. 12.11.09 7:49 pm

    Sv: Jeg vet .. Jeg liker helt klart Chanel best, men denne gangen skuffet de =/ Glad for at Chanel ikke tester på dyr i hvertfall 🙂

  9. Pia permalink
    22.11.09 9:30 pm

    Hei ! Hørest kult ut 😛 tenk om du kunne jobbd back stage med kjendissene og stasjet de opp 😉

Legg igjen en kommentar

