Skip to content

How to: eotd 28.10.09

28.10.09

Start med rene øyelokk med primer 😀 Tegn opp eller fyll inn øyenbryn!

DSC_0328 

Legg Crystal Avalanche (eller en annen hvit-ish farge) på den indre delen av øyenlokket.
DSC_0329

Legg så Aquadisiaq (eller en annen turkis) på den ytre delen av øyenlokket.
DSC_0330 (sorry for dårlig fokus her)

Legg så en sterkere turkis over. Jeg har brukt Azulian fra Facefront Cosmetics
DSC_0331 

Så er det tid for globallinjen! Jeg har brukt deep truth, som er en mørk blå med lett skimmer.
DSC_0332

Bruk så Azulian (eller lignende) under øyet.
DSC_0333

Legg så en eyeliner i med en vinge ytterst. (og ja, jeg trenger ny eyeliner :P)
DSC_0334

Smell på mascara, og voila, du er ferdig 😀
DSC_0335

DSC_0342
DSC_0343

9 kommentarer leave one →
  1. 28.10.09 11:27 pm

    Me like!!!!! 🙂

  2. NML permalink
    28.10.09 11:35 pm

    Fin sminke!
    Jeg har så «dårlig plass» på øyelokket, hvis du skjønner hva jeg mener. Har du noen tips? 😀

    • Lisa permalink
      29.10.09 7:30 am

      skjønner godt hva du mener! Jeg har ikke allverdens selv ettersom øyelokket mitt er tungt eller hva det heter for noe. Er litt vanskelig å si når jeg ikke har sett deg, men jeg ville sagt å jobbe mer i bredden enn i høyden. Hvis du vil bruke mange forskjellige farger, så fade de fra indre øyekrok til ytre istedenfor fra øyelokket og opp til brynet. Var dette noen hjelp? forståelig i det hele tatt?? 😛

  3. 29.10.09 1:36 pm

    Hva slags kamera har du forresten?

    • Lisa permalink
      29.10.09 1:37 pm

      Nikon D40 syns jeg å huske at det heter.. med standard objektiv. Skal få meg makrolinse snart da, så da blir det fart på sakene 😀

      • 29.10.09 8:32 pm

        YAY! Jeg har nettopp kjøpt med Nikon D60!!!! 🙂 🙂 Makrolinse..? Bør man ha det? Jeg er helt blank egentlig, kjøpte det jeg har kjøpt bare fordi jeg fikk tips 😀

      • Lisa permalink
        29.10.09 9:29 pm

        makro er den innstillingen som er best å ta makeupbilder med, fordi den gjør at fokusområdet kan være nærmere. Med en makrolinse kan fokusen bli ENDA nermere igjen! Skal ønske meg det til jul, men ettersom det er ganske dyrt og mamma og pappa ga meg lappen til bursdag så må jeg nok kjøpe det selv. Skal også se på lensbabies 🙂 masse moro effekter! sjekk på http://www.fotoknudsen.no der står det en god del om å ta bilder 🙂

  4. 29.10.09 11:16 pm

    ååh, det ble jo kjempe fint 😀 Hvor var øyenskyggen fra?

    • Lisa permalink
      30.10.09 7:10 am

      Øyenskyggene er fra MAC og Facefront Cosmetics 🙂

Legg igjen en kommentar

