Skip to content

omtale: MAC studio sculpt foundation

14.10.09

MAN7 MAC sin studio sculpt foundation var kjempe stor akkurat idet den kom, og mange ville ha den, inkludert meg. Dette var da før jeg innså at mineralfoundation er «the way to go» for det aller meste!

Studio Sculpt er en krem, nesten gele, foundation, som skal gi medium dekkevne, med muligheter for å bygge til full dekkevne. Når det kommer til påføring vil jeg si at en kost à la MAC sin 109 (Sigma SS109) er best. Det er VANSKELIG med en kost som 190 (med andre ord, en pensel-kost).

MAC har jo NC og NW systemet sitt, hvor NC er for varme hudtoner og NW er for kalde. Jeg har lettere varm/nøytral hud, men NC i studio sculpt ble ALT for gul for meg. Så nesten syk ut.

Den legger seg oppå huden som en hinne, og ser med en gang kakete og jævlig ut. Utover dagen så sprekker den opp så det ser ut som huden din er i flak. Ikke pent for å si det sånn. På MAC sine hjemmesider så sies det også at denne skal være fuktgivende! NÆT! Man (det vil si, jeg) blir utrolig tørr i ansiktet av den!

Det som kanskje er værst med denne er at den gjør at huden min klikker helt. Har aldri hatt så mye urenheter som da jeg brukte denne. Jeg hadde jo så innmari lyst til å like den, og derfor tenkte jeg at hvis jeg bare fortsetter å bruke den, så blir huden min vant til den.. det skjedde ikke. Absolutt ikke en favoritt med andre ord. Vil aldri anbefale denne, og jeg angrer så sykt på at jeg kjøpte den!

bare en pudderdåse her…

1

One Comment leave one →
  1. 14.10.09 2:07 pm

    Glad jeg ikke kjøpte denne .. Har hørt om noen andre der huden reagerte på foundationen hos dem også .. =/ Er så kjipt når man veldig gjerne vil like et produkt !

Legg igjen en kommentar

