Skip to content

omtale: Vendela Kirseboms Beauty Bible: hud

02.10.09

Jeg fikk Beauty Bible i bursdagsgave av mammaen til kjæresten min, og jeg ble selvfølgeligvis veldig glad. Ikke så mye for selve boken, men for at hun har fått med seg hva som intresserer meg 🙂 Uansett så tenkte jeg at jeg skulle gi en liten omtale av denne, del for del.

Så her er hud-delen av boken. Det står en del bra der om hvordan huden er bygget opp, rutiner, solbeskyttelse osv. Sikkert heller latterlig for en med utdannelse, men for meg var det ganske mye jeg ikke visste. Så langt går det jo bra. Så begynner jeg å lese mer. Det første jeg legger merke til, og det må legges til at jeg er litt nerd når det kommer til grafisk utforming, er at et eller annet nek har funnet ut at det er lurt å lage små «bokser» med tekst som er lyserosa med hvit skrift. Klin umilig å se hva som står.

Det andre som slår meg er at på side etter side anbefales produkter fra Clarins, Clinique, Chanel, Dior osv osv. MD formulations og Decleor blir selvfølgelig nevnt, men det er ikke ofte! Dette dro ned heftig med en gang, for da tenker jeg bare at den «hudeksperten» som var involvert er sponset opp til ørene, eller jobber på Estethique.

Alt i alt så er det så langt en pen bok og den tar seg flott ut som «coffeetable» bok, men ikke mye mer enn det. For å lære ordentlig om hudpleie ville jeg heller kjøpt en lærebok i faget!

2

3 kommentarer leave one →
  1. 28.10.09 12:32 pm

    Hvis du hadddet hatt hele beauty bible, ville du sett at det faktisk er kun 40% av tiden eller mindre forfatteren skriver om Dior, Chanel bla bla bla. Hun nevner utrolig mange andre alternativer som er totalt ukjente i Norge! Hun nevner veldig ofte Dr.Brandt, Ole Henriksen, La Prairie, La Mer, Caudalie, Dr.Hauschka, Laura Mercier, Marianne Olavesen, Babor, Guinot med mer. 1 av 5 nevner hun kanskje Lancome og Dior, så jeg synes du tok litt hardt i her 🙂 Dessuten, hvis du hadde lest introen så hadde du visst at hun sier klart som svart på hvitt, at hun ikke er betalt for å markedsføre noen av produktene. MD Formulations og Decleor er bra, men det finnes mer enn kun de produktene som er brae 😉

    • Lisa permalink
      28.10.09 2:29 pm

      Har hele! Står helt øverst at jeg fikk hele. Skriver omtale om hver del etter jeg leser den. Chanel er flotte på sminke de! En av mine favorittfoundations er derfra, men jeg syns de suger på hudpleie. Dette er basert på egne erfaringer! Vet at det finnes andre enn MD og Decleor, men det er de jeg liker best! «brae» produkter er viktig det!

  2. 28.10.09 2:34 pm

    Leste overskriften og tenkte da at du bare hadde fått hud-delen 😉 Min personlige favoritt er kapittel 3 og deler av kapittel 2. Kapittelet med hender og føtter var skuffende synes jeg 😦

Legg igjen en kommentar

