Skip to content

øyendråper

30.09.09

eyedrops_Full Jeg vet ikke om dere kjøper Costume, men jeg er fast abonnent, og i det siste nummeret er det en side som heter «skatter fra utlandet» eller noe. Her er det bilde av noen øyendråper som gjør at det hvite i øyenene blir hvitere.

Dette er ganske vanlig i USA så vidt jeg har skjønt, men det er ikke lov å selge i Norge. Grunnen til dette er selvfølgelig ingrediensene, noe som vi her til lands er litt sære på.

Jeg tenkte bare jeg skulle si litt om dette, ettersom det sikkert er mange som blir fristet. Når man vil bruke disse er øyenene gjerne litt røde, og reagerer antagelig på noe.

Disse øyendråpene gjør at blodårene trekker seg sammen, og dermed blir det hvite i øyet.. vel.. hvitt igjen. Det som mange ikke vet/ikke vil vite er at grunnen til at øyet blir rødt er at immunforsvaret har satt i gang, og skal beskytte øyet fra et eller annet. Når da blodårene, som spiller en stor rolle i forsvaret av øyet, blir trukket sammen, minsker det beskyttelsen, og øyet blir mer utsatt for påvirkning fra verden.

Tenkte bare jeg skulle informere, fordi selv om det er fristende, er det ikke så lurt 🙂 Håper noen fikk noe ut av dette innlegget.

2 kommentarer leave one →
  1. 02.10.09 12:10 am

    Herlig at du informerer om dette! Får helt fnatt når noen spør meg om dette, det å bruke ting PÅ øynene… det er tabu for meg altså XD

    • Lisa permalink
      02.10.09 9:39 pm

      hehe.. skjønner jeg ass.. får mange rare spørsmål på jobb for å si det sånn.. det her vet jeg fordi jeg leste om det og syns det virket litt for godt til å være sant, så da spurte jeg sjefen min og han forklarte 😉 er bare å si ifra hvis du får noen sånne spørsmål fremover så kan jeg undersøke det litt på jobben 😉

Legg igjen en kommentar

