Skip to content

How to: akrylnegler

16.09.09

Jeg må bare start med å presisere at jeg IKKE ER UTDANNET innen dette og dersom du følger denne instrusjonen er det helt på egen risiko! Dette jeg gjør er ikke feil, men det er ikke helt riktig heller! Det er mange måter å gjøre dette på, og jeg har bare funnet at dette er den letteste for meg!

Først er det viktig å ha rene hender og negler! og da mener jeg ikke håndsåpe-rene, men antibaktriell-rene!! så vask hendene godt og bruk en antibaktriell gele eller spray! Dette er viktig sånn at ikke sopp eller annet uønsket dritt kommer 😀

Så må du finne frem det du skal bruke.DSC_0239 Jeg personlig bruker akrylpulver og monomer veske fra Entity, som er det merket jeg liker best. Her er det mye personlig, så test litt her og der. De aller fleste merker har små prøvesett som koster lite! I tillegg til dette må du ha tupper (hvite, naturlige, klare eller med design), negleklipper, lim, kost, neglefil, lite glass til å ha monomervesken i. Jeg bruker også en primer fra NSI som dehydrerer neglen midlertidig slik at neglene sitter bedre. Nurture oil fra NSI er noe jeg bruker ellerpå som hindrer at neglebåndene tørker ut.

Så må man lime på tuppene. Hvor langt nede på neglen du vil ha de er litt opp til deg selv, så bare test deg frem 🙂DSC_0240
Her kan dere se at jeg har mine ganske langt ute. Det er fordi på meg, ettersom jeg har korte pølsefingre (takk mamma), så ser fingrene mine enda kortere ut hvis jeg har den hvite tuppen for langt inne på neglen.

Så må neglene klippes. Klipp de til den lengden du vil ha! husk at det er bedre å klippe for lite enn for mye, for man kan alltids klippe mer hvis man ser det blir feil!
DSC_0242
Etter alle neglene er klippet til ønsket lengde og jeg har filt sidene slik at de er runde og fine, så finner jeg frem min store redning når det kommer til akrylnegler! Det er noe som heter pro nail forms og kommer fra YSNails. De er former man legger akrylen i for å så legge på neglen, som gjør at du (nesten) alltid får et perfekt resultat! DSC_0243

Så det man gjør er å ta kosten sin, koster til dette får man kjøpt på samme sted som akryltingene.. eller ebay, og dypper den i monomer vesken (det lilla greiene) for så å dyppe den i pulveret. Når man har en fullt fuktet liten «ball» på kosten legger man det ned i formen! Det er viktig at det ikke er noe tørt pulver igjen, for det kommer til å syns! DSC_0244

Så presser man dette ned på neglen! Det er selvfølgelig viktig at formen du har funnet frem passer neglen perfekt! Hvis formen er for liten blir det ikke pent (Tro meg!).

DSC_0245 Når formen er på neglen bør man holde presset i en 30 sekunder ca.. ikke for hardt press og ikke for løst. Etter formen sitter greit og det ikke kommer bobler i neglen når du løser presset, må du ta vekk alt som har kommet opp rundt neglebåndene!DSC_0246

Ta å gjør alle neglene på en hånd. Innen du har kommet til lillefingeren (eller hva det nå enn er som blir den siste neglen), så bør den første du tok være helt klar. Du kan da poppe av formen! DSC_0247

Neglen som er igjen da, er helt jevn og blank! Klipp så av det som har kommet forbi den hvite tuppen og fil tuppen glatt!

Som siste trinn, påfør nurture oil fra NSI (eller noe lignende) og TADAA!!
DSC_0250

Igjen, dette er sånn som jeg gjør det, og det er helt sikkert ikke helt riktig.. Grunnen til at jeg lagde dette innlegget er at en leser spurte om det, og da ville jeg vise! Jeg håper dette ikke var for forvirrende og det er bare å spørre hvis det er noe dere lurer på!

Akrylprodukter: http://www.transdesign.com
former: http://www.ysnails.com
limet kjøpte jeg på cubus 😛 men det finnes garantert et bedre ett!

9 kommentarer leave one →
  1. 16.09.09 9:06 pm

    Det ble fint ! 🙂 Morsomt at man kan gjøre dette selv og slippe å gå til en proff og betale mange hundre kroner .. :p

  2. tina permalink
    29.09.09 1:11 pm

    Hei. Hvor mye betalte du i frakt fra transdesign og hvor lang tid det tok å motta varene? Også lurer jeg på hvor mye du betaler i frakt hos ysnail? 🙂

    • Lisa permalink
      29.09.09 8:34 pm

      husker jeg aldri, men fra transdesign er det en del, men det jevner seg jo ut ettersom du kan få tak i så mye fabelaktige saker 😀 ! Hvor lang tid varierer hver gang, men jeg vil si ca 2 uker! Du kan jo bare legge noe random i handlekurven og sjekke! Det er jo ikke bindende før du trykker confirm payment! Fra ysnails er det $26!!! ganske dyrt med andre ord!

  3. tina permalink
    12.10.09 2:27 pm

    Lukter det veldig mya av akrylveska fra entity eller? el har du noen peil på hvem av merkene de selger hos transdesign som lukter minst? ezflow lukter værtfall veldig sterkt syns jeg:p

    • Lisa permalink
      12.10.09 3:33 pm

      den stinker som bare det!!! det tror jeg alle gjør. Det finnes noe man kan putte oppi akrylvesken så den ikke lukter, men jeg vet ikke om det ødelegger den eller ikke, så jeg har ikke prøvd! syns ezflow stinker helt forferdelig!

  4. tina permalink
    12.10.09 3:43 pm

    ja ezflow lukta helt forferdelig…fylte hele huset… tenkte på om jeg sku prøve ibd.. har hørt at den ikke skal lukte så mye..men veit ikke jeg.. fins jo luktfri akryl å…men veit ikke åssen det er…veit du? 🙂

    • Lisa permalink
      12.10.09 4:54 pm

      har ikke peiling.. men er så fornøyd med entity ellers, så tror ikke jeg skal bytte! 🙂

  5. Pia permalink
    22.11.09 9:21 pm

    Syke negøer ;D

  6. 11.08.10 9:31 am

    wow, må si jeg er imponert! Så lettvint! Tror jammen jeg skal prøve å sende etter noe slikt selv. Takk for how-to’en 🙂

Legg igjen en kommentar

