Skip to content

omtale: EOS lipbalm

09.08.09

77-4 EOS er den beste leppepomaden jeg noen gang har prøvd! Helt sant! Jeg har vært igjennom mange, og har fått mange skuffelser for å si det mildt. Alt fra 8 hour cream som ga meg ørkenleppe i en måned, til Blistex som gjorde at leppene mine hovnet opp til tredobbel størrelse. Har også, som de fleste av oss, vært fast bruker av lipsyl.

Lipsyl, som så utrolig mange andre leppepomader, er stappfull av lanolin. Det er en ingrediens som er høyt oppe på listen, noe som betyr at det er en av de ingrediensene det er mest av! Lanolin er fett eller olje utvunnet fra saueull.  Noen kan jo si at det er organisk og derfor bra, og det er helt sikkert bra… for sauen! Men ikke så mye for våre lepper. Leppene blir fine og fuktige mens leppepomaden er på, men sekundet den forsvinner, blir leppene tørrere enn før, og voila, du er avhengig av lipsyl!

EOS derimot inneholder bare godsaker, og er helt fantastisk! Jeg har Sweet Mint, og det er faktisk noe som jeg har begynt å elske, for jeg var nemmelig litt skeptisk til smaken/lukten i starten. Det fine med denne er at den har en konstant avkjølende effekt, og jeg liker å føle litt at produktet funker!

Leppene mine har blitt utrolig mye bedre, og flaker mye mindre enn før! Har ikke fått noen bieffekter til nå, og tviler veldig sterkt på at jeg kommer til å få noen. Formen på beholderen er kanskje det som er mest uvanlig med dette produktet, men det er ganske greit! Man slipper å tulle med å stikke fingeren ned i en krukke (noe jeg personlig syns er litt ekkelt), og man kan ta både underleppen og overleppen i en sveip! Er ikke helt sikker på om det er noe produkt igjen når kuppelen er flat, me det gjenstår å se 😀 EOS lipbalmen har blitt min faste følgesvenn, og jeg skal helt klart kjøpe en ny en når jeg er tom for denne!

ingredienser:

Cocos Nucifera (Coconut) Oil*, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Beeswax (cire d’abeille)*, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Flavor, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Stevia Rebaudiana Leaf/Stem Extract*, Tocopherol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Vaccinium Angustifolium (Blueberry) Fruit Extract*, Fragaria Vesca (Strawberry) Fruit Extract*, Prunus Persica (Peach) Fruit Extract*.
*ORGANIC
Certified organic by VOF.
NOT TESTED ON ANIMALS

5

No comments yet

Legg igjen en kommentar

