Skip to content

skyggelegging og highlight

19.07.09

Jeg har laget noen bilder for å illustrere hvor skygger og lys skal legges når man bruker enten solpudder eller produkter spesielt laget for dette.

Produkter kommer jeg tilbake til i et annet innlegg! Det er selvsagt en hel masse ting som kan brukes, så det gjelder egentlig bare å finne det du liker best selv og bruke farger som passer til din hudtone!

Jeg har brukt mitt eget ansikt, og tegnet på områdene med photoshop 😛

Skygger:
contour Som dere ser skal skyggene legges der hvor skygger naturlig faller! Under kinnben, tinninger (dette slanker ansiktet), på sidene av nesen hvis du vil gi intrykk av en smalere nese, under underleppen for å gi en illusjon av større lepper og langs kjevebenet for å fremheve dette.

Det som er veldig viktig når man legger skygger er å DUSE!!! duse duse duse ut alle harde linjer. Det skal se så naturlig ut som mulig.

Poenget med dette er å minske de områdene man eventuelt vil.

 

 

 

 

 

Highlight:highlight
Når man legger highlight vil man fremheve områder (lys trekker oppmerksomhet). På toppen av kinnbenet, langs neseryggen, pannen, tårekanalene, øyenbrynsbenet og over overleppen for å gi en illusjon av mer «pouty» lepper!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blush/Rouge
blusher  Nå lurer du kanskje på hvor rougen skal legges ettersom plassen er litt opptatt av skyggeleggingen og highlights, men den skal i midten.

Det er noen som liker å smile og legge rougen på eplene i kinnene, men jeg har gått vekk fra denne metoden. Det som skjer når du smiler er at kinnene blir dyttet litt opp, og når man da legger rouge der, også pluttselig ikke smiler lenger, blir kinnene dratt nedover, og det er jo ikke akkurat en effekt vi ønsker!

det jeg gjør er at jeg ser rett frem i speilet og legger rouge midt på kinnbenet.

Her er også dusing ut av fargen EKSTREMT viktig!

jeg kommer tilbake til hva slags rouge jeg liker, og hvordan jeg kjøper rouge i et annet innlegg 😀

 

 

totalen:
                 contourhighlightblusher

3 kommentarer leave one →
  1. Heidi permalink
    13.11.09 4:33 pm

    Takk! Dette var en veldig bra forklaring 🙂 Du gjør en veldig god jobb med denne bloggen! Er glad jeg fikk rotet meg inn på den! Du har en ny fast leser 😉

  2. Ragnhild permalink
    19.06.10 1:16 pm

    herlig! tusen takk for tipsene 🙂

Legg igjen en kommentar

