Skip to content

Start-kit fra MAC: øyne

11.07.09

MAC har uendelig mange øyenskygger, eyelinere, baser osv, så det kan være vanskelig å finne de man trenger. Du kan selvfølgelig bare velge de du liker, men etter min mening er det noen man rett og slett bare trenger! 😛

Det aller første du trenger er en palett! Her kan du putte refill øyenskyggene, som er M883billigere enn de i en liten svart boks! Man setter øyenskyggene inn ved hjelp av en magnet som er på baksiden av øyenskyggen. Dersom du har for mange øyenskygger for en palett, er det mulig å ta ut «divideren». Da får man plass til mange fler!

 

For å fylle paletten, trenger du selfølgelig noen øyenskygger!
M27C Som sagt er det MANGE og velge mellom, men jeg har noen forslag! Ettersom jeg bare kan anbefale sikkert de som passer til meg, gjelder det å tilpasse noen av disse til sin egen hudfarge!
Til hverdags syns jeg det er best å bruke matte øyenskygger!
highlight: gesso
globalskygge: wedge
globalskygge 2: espresso
liner skygge: carbon
øyenlokkskygge: bisque

Utover dette er det bare å velge fritt 😀

M1XG Eyeliner er neste! til bruk på øyenlokk og våtkant anbefaler jeg Eye Kohl! De er utrolig myke og glir kjempe bra! pigmenteringen er også veldig god! Smolder er den helt svarte, men til høsten kommer en black-kolleksjon, og da kommer Feline tilbake! Den skal gi en slags lakk-finish!
M5F3
Fluidline er en gel-liner i krukke og må brukes med en pensel! Jeg har personlig ikke prøvd disse selv, men jeg er veldig glad i denne type eyeliner, så dersom du liker å bruke en pensel eller kost, er dette en god ide å prøve! Blacktrack er den svarte fargen!

 

Den siste eyeliner jeg skal anbefale er penultimate liner! Det er en flytende eyeliner i tusj-form! Denne er ikke annet enn genial! Tuppen er kjempetynn og fargen er tett og pigmentert!
MCMF 

MAC har også mange fler produkter det er verdt å se på! Pigments, paintpots, primere, mascaraer, og mye mer, men ettersom jeg ikke har prøvd dette selv, føler jeg meg ikke komfortabel med å anbefale det! Dette er noe som kommer etterhvert!

Håper dere har fått noe hjelp fra dette!

signature

One Comment leave one →
  1. 11.07.09 9:04 pm

    Veldig bra ! 😀 Jeg ELSKER Penultimate Eyelineren, det er seriøst min holy grail !! Prisen er det jo heller ikke så mye å si på 😉

Legg igjen en kommentar

