Skip to content

Start-kit fra MAC: ansikt

09.07.09

MAC er mekka for enhver makup-artist, og har mange produkter som ikke er annet enn geniale! jeg tenkte bare jeg skulle gå gjennom de produktene jeg syns det kan være greit å starte med dersom man er ny enten med sminke eller med MAC.

Det første man trenger er en god foundation. Fuktighetskrem og rens osv er jo også viktig, men jeg syns ikke MAC er stedet for det! for å finne en fuktighetskrem som passer for deg, kan det være en ide å stikke innom Hilde Christina.
Den mest populære foundationen er vel MAC studio fix fluid eller MAC studio tech.
M1K2 M6JC

Concealer er også viktig dersom du har mørke områder under øynene eller urenheter. MAC har veldig mange, så her er det bare å velge en som dekker dine behov! Mange sier at Select moisturecover er bra!
M4XN

Etter bruk av flytende eller ikke-pudder foundation og concealer er det viktig å sette foundationen med et pudder. MAC har her to hovedvalg! Transparent finishing powder fra prep+prime kolleksjonen og Mineralized Skin Finish Natural.
MC96 M74W

Rouge er viktig, og det gjelder å finne de fargene som kler deg! Det jeg anbefaler er å finne en til bruk til hverdags, og en til andre anledninger! Du kan jo velge selv, men jeg liker å kjøpe veldig intense farger og heller være forsiktig med hvor mye jeg tar på av gangen. MAC har vanlig blush og mineralized blush. Beauty Powder blush er også en mulighet. De er litt svakere enn den normale rougen.
MAJE M39H

Nå som vi har det mest grunnelggende av produkter dekket, går vi over på koster. MAC koster er ganske dyre, det kommer man desverre ikke unna, men de er i gjengjeld veldig gode!
Foundation (190, 187 og 109)
M1EE_alt  M45R01_alt M86R

Pudder og rouge  (150 og 129)
M87Q  M87T

En gog pudder-venn. Brukk denne til å påføre pudder, og børst av overflødig pudder med 150 kosten etterpå!
M8AE

 

Håper dette innlegget har hjulpet noen, og jeg setter stor pris på alle slags tilbakemeldinger!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

